Wody tysięcy wspomnień

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się co leży na dnie cieśniny Bosfor? Prócz mułu i wszelkich nieczystości, w wodach Bosforu ladują myśli, życzenia i niespełnione nadzieje.
Sama utopiłam w nich czyjeś.


Cieśnina Bosfor
Któregoś lutowego dnia roku 2015, przechodząc mostem Galata zatrzymałam się gdzieś w jego połowie. Z dolnego przejścia wpatrywałam się w błyszczącą od słońca taflę wody. Sięgnęłam rękami do szyji i odpięłam łańcuszek, który wisiał tam ponad dwa lata. Patrząc na zawieszkę w mojej dłoni jednocześnie widziałam miniony czas. To co było i to co mogło być a nie jest.

Serduszko na łańcuszku symbolizowało tę pierwszą, jakże niedojrzałą, ale jednak miłość. Ukazywało szczęście, przeżyte smutki, wolność, ograniczenia, długie dystanse, naiwność, głupotę, zakazy i nakazy, kłamstwa, nieśmiałość oraz niepewność siebie.
To wszystko minęło, z czego niezmiernie się cieszę. Cisnęłam zawieszkę do wody - zamknęłam jedne drzwi, otwierając następne.
Ludzie się zmieniają; ja też się zmieniłam. Nabrałam siły i niezależności. Dorosłam. Choć stało się to parę miesięcy wcześniej, trzeba było czasu by zakończyć stary, a rozpocząć nowy rozdział książki zwanej Życiem.
*******
Bosfor.... tak. Jestem pewna, że skrywa on wiele historii i marzeń. Tych dobrych, złych, szczęśliwych i smutnych. Ile ludzi tyle przeżyć. Może i wasze skończą kiedyś na jego dnie, a może właśnie tam się zaczną...
Cieśnina Bosfor

Komentarze

  1. Ale się zrobiło nostalgicznie :) Czytałaś może "Stambuł. Miasto i wspomnienia" Pamuka? Zawsze rozmyślania nad Bosforem kojarzą mi się z jego twórczością ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam! :) Mam tylko dwie jego książki do tego nieskończone. Jego styl troche mnie męczy ;)

      Usuń
    2. Wstyd! Nawet mnie nie denerwuj tym męczeniem, haha :D Kocham Pamuka :D Ale piszę jeszcze, bo raczej dobrze wiesz, że podoba mi się Twój blog, więc nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Więcej informacji tutaj: http://www.whattoseeinturkey.com/nominacja/

      Usuń
  2. Moja sąsiadka tam była bo dostała świadczenie z zus https://www.zus.info.pl/mama-4-plus-rodzicielskie-swiadczenie-uzupelniajace-mama-4-sprawdz-kto-moze-sie-ubiegac/ i teraz może sobie pozwolić na takie zwiedzanie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty